colombiametkids.reismee.nl

Route en zo

Het duurt nog even voordat we gaan, 13 juli pas, maar we zijn al volop bezig met de voorbereidingen. Hier even een update.

Inmiddels hebben we de route wel grofweg bepaaldmet de Lonely planet bij de hand (waar zouden we zonder toch zijn

Laughing
). Ter plaatse veranderd dat toch wel weer, maar de volgende plaatsen staan nu op de route: Bogota - Salento - Manizales - Medellin - Cartagena - Tayrona national park - Valledupar - Bucaramanga - San Gil - Villa de Leyva - Bogota.

Er zitten weer een paar lange busritten in, Bogota-Salento zal een uurtje of 9 zijn, net als Valledupar - Bucaramanga. Of we uberhaupt in Valledupar gaan komen is nog de vraag. Deze plaats staan helemaal niet in de Lonely planet (merk je ook weer dat het toerisme nog wel echt moet opkomen, voor zo'n groot land is de Lonely planet verdacht dun), maar schijnt welerg leukte zijn. Vanuit deze plaats zou je wellicht de arhuacos indianen kunnen bezoeken. 1 van de weinige nog traditioneel levendeindianen in Colombia. Ze leven in de bergen van het Sierra nevada de Santa Marta. Een bergketen met toppen tot 5700m vlakbij de Caraibische kust.

We hebben verder ondertussen ook de tickets van een binnenlandse vlucht geregeld. Van Medellin vliegen we naar Cartagena aan de caraibische kust. Dat scheelt weer een busrit van 16 uur....En we vliegen nu voor ongeveer 70 euro pp. De bus zal niet veel minder dan de helft zijn.

Verder ook de accomodatie van de eerste 2 nachten in Bogota geregeld. We komen in het donker aan, dan is het wel fijn om vast een plekkie om te slapen te hebben. We hebben gerserveerd bij hostel platypus. www.platypusbogota.com. 3 persoonskamer voor een euro of dertig. Maar dan zit je wel in een echte backpackers hostel. Valt wel op dat de accomodatie niet echt goedkoop is, met budget hostels zit je toch al snel op 30-40 euro per 3 persoonskamer. Toch wel wat duurder dan Peru en Ecuador, en veel duurder dan Bolivia bv. Je merkt ook wel dat de accomodaties echt toegespitst zijn op jonge backpackers. Er zijn veel hostels met dorm rooms, weinig leuke budget hotels metalleen prive kamers. Deze hostels hebben dan gelukkig wel vaak een paar prive kamers. Omdat we toch maar 2 nachten in Bogota willen blijven hebben we ook in de volgende plaats alvast wat gereserveerd. Een hostal met hele goeie recensies en ziet er ook echt leuk uit. www.hostalciudaddesegorbe.com. Ook hier weer een 3 persoonskamer. We moeten nog gaan zien of dit zo met zijn vieren gaat werken. We willen voor Mees zijn tentje maar niet meer meenemen, scheelt weer een hoop gesjouw en in juli is hij al weer 2,5 en wil hij waarschijlijk er niet eens meer inslapen. Dus we gaan maar proberen met zijn vieren in 3 bedden te slapen. 4-persoonskamers hebben we via internet nog niet veel gezien. Ach ja, we zien wel. Als we alle bedden tegen elkaar schuiven moet het lukken.

Het duurt nog even maar we hebben er weer ontzettend veel zin in!

tot de volgende keer......

Karen

Hoi Hugo en Ivanka,

Wij zijn net terug van onze reis nar Argentinië, Bolivia en Peru en als ik jullie plannen lees, krijg ik meteen weer zin om weg te gaan! Als je eenmaal hebt ervaren hoe makkelijk het reizen met kinderen eigenlijk is, wil je meer...!!! Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het jullie in Colombia zal bevallen. We hebben al veel gehad aan jullie verhalen over Bolivia en Peru (waarvoor dank!), en Colombia klinkt ook niet slecht, dus wie weet, over een paar jaar....
Heel veel plezier met alle voorbereidingen!

Groet,
Karen (en Henk, Simon en Bastiaan, metdejongens.reismee)

ivankaenhugo@hotmail

HALLO,

HELAAS KUNNEN WE DE EMAILADRESSEN VAN MENSEN NIET ZIEN DIE REAGEREN OP ONZE LOG.ZOU LEUK ZIJN OM MET SOMMIGEN CONTACT TE HOUDEN, DUS DAN GRAAG EEN MAILADRES ACHTERLATEN.

GROETJES
IVANKA

Dunja Blom

Wat een onderneming weer. Wij gaan de lange rit naar Kroatie aan met drie kinderen... We gaan wel twee keer onderweg overnachten. Als ik dan lees wat jullie gaan doen... pfft RESPECT!
Veel plezier!!

Hugo

Nou, ik weet niet wat ik vermoeiender vind, 2 dagen in de auto met de kids of 3 weken rondtrekken :-)