colombiametkids.reismee.nl

Colombia!

Het is zover de plannen voor 2011 zijn bekend, we gaan naar Colombia!

Van 13 juli tot en met 4 augustus gaan we (Ivanka en Hugo)metTijmen (4) en Mees (1) rondreizen door Colombia. De tickets zijn geboekt, we vliegen dus met Iberia. We hebben hier 1 keer eerder mee gevlogen, naar Ecuador, en de ervaring was niet geweldig. Maar goed zolang we er maar komen zullen we maar zeggen.

Ivanka had (heeft) nog wel wat twijfels, met name over de associaties (drugs, geweld, Farc etc) die de naam Colombia oproept bij andere mensen. Maar als je reisverhalen leest van mensen die er zijn geweest zijn deze uitsluitend superpositief. Het is een heel mooi land, met zeer vriendelijke mensen. Doorat het toerisme nog in de kinderschoenen staat zijn de mensen nog echt geinteresseert en niet alleen uit op je geld.

Wat betreft veiligheid, dat is de laatste 10 jaar enorm verbetert onder president Uribe. Volgens de Lonely planet is het zelfs veel veiliger dan buurlanden Venezuela en Ecuador. Je moet natuurlijk niet in de gebieden komen waar de Farc zit, maar zo diep in de jungle kom je toch niet, en al helemaal niet met 2 kleintjes.

De komende tijd maar weer met de lonely planet bij de hand een route uitstippelen. Dit zijn de plaatsen die we in ons hoofd hebben nu: Bogota-Barichara-Villa de Leyva-Tatacoa woestijn-San Agustin-Popayan-Salento-Manizales-Medellin-Cartagena-Taganga. Globaal komt het er dus op neer dat we rond gaan touren in het Andes gebergte en dat combineren met de caraibische kust. Mocht het rondtrekken met de bus dit keer te zwaar blijken dan hebben we altijd de mogelijkheid om langere tijd aan een mooi wit strand aan de caraibische kust te gaan zitten!

We houden jullie op de hoogte!

Onze andere sites over reizen met kinderen:

www.cubamettijmen.reismee.nl

www.boliviaenperu.reismee.nl

www.maleisiemetkids.reismee.nl

www.tijmenenmeesinmarokko.reismee.nl

jjminnaard

Hallo,

Leuk dat jullie een reis gaan maken naar Colombia. Zelf hopen we van 19 april tot 12 mei naar Colombia te gaan!

Succes met alle voorbereidingen!